5/10/07

Cossetània molt ben posicionada en la utilització d'aplicacions Web 2.0

El dijous 4 d'octubre al Liber, es va presentar l'estudi "Tendencias Web 2.0 en el sector editorial" realitzat pel portal cultural Dosdoce, en el qual Cossetània Edicions està molt ben posicionada en els índex d'utilització d'aplicacions Web 2.0.
Dosdoce va analitzar 50 editorials puntuant en una escala de l'1 al 10 la utilització de les aplicacions Web 2.0. La mitja, que va resultar ser de 3.1, només és superada per 12 editorials. Cossetània Edicions ocupa l'11è lloc amb una puntuació de 3.3. Aquestes són les 12 editorials amb una puntuació que supera la mitja: Alfaguara (6.1 punts), Punto de Lectura (5.1), Tusquets (5.1), Bromera (4.9), Candaya (4.9), Almuzara (4.5.), El Tercer Nombre (4.5), Melusina (4.5), Anagrama (3.9), 451 Editores (3.9), Cossetània (3.3) i Ediciones Urano (3.3).
A continuació reproduïm altres dades de l'informe que es va presentar:
"La irrupció de la Web 2.0 està generant una transformació històrica en els hàbits de lectura i escriptura. Mentre que l'any 2005 només un 12% dels llocs web de les editorials establien una comunicació directa amb els seus lectors, l'estudi assenyala que el 44% de les 50 editorials analitzades ha creat, en els últims dos anys, algun tipus de canal de comunicació participativa.
Fa dos anys un 39% de les editorials analitzades comptava amb una Sala de Premsa virtual, ara el 76% dels locs web de les editorials té aquesta secció per facilitar la labor informativa dels mitjans."
"La xarxa social que compta amb un major nombre de mencions d'editorials espanyoles és Del.ici.ous amb un 76%, seguida del Culturizame.net (48% de mencions), Flickr (42%) i Menéame (26%). Tan sols un 10% de les editorials té presència corporativa a Wikipedia."
"El 30% de les editorials analitzades publica a les seves planes web algun capítol amb la finalitat de fomentar-ne la seva lectura; que el 26% de les editorials enllaça els llocs web dels seus autors; que el 22% de les editorials analitzades enllaça blocs literaris o mijtans digitals especialitzats en cultura; que només un 32% de les editorials enllaça llibreries i que un 20% promocionen els seus llibres publicant vídeos al You Tube, Dalealplay.com, Jumpcut, etc."
Les editorials que es van analitzar són: Alberdania, Acantilado, Alfaguara, Almuzara, Alphadecay, Anagrama, Barataria, Bassarai, Belacqva, Bromera, Caballo de Troya, Cahoba, Candaya, Cossetània, destino, Edaf, Ediciones del Viento, Ediciones Martínez Roca, Ediciones Urano, editorial Crítica, El Tercer Nombre, Espasa, Funambulista, Gedisa, Grup 62, KRK ediciones, Legua editorial, Lengua de trapo, Libros del Asteroide, Melusina, Menoscuarto, Mondadori, Multiversa, Nerea, Océano, Odisea editorial, Páginas de Espuma, Periférica, Pre-textos, Punto de Lectura, RBA Libros, Rinoceronte, Salamandra, Seix-Barral, Septem Ediciones, Siruela, Temas de hoy, Tropismos, Tusquets i 451 Editores.