4/6/08

Marta Viladot: "He canviat com a persona gràcies a la muntanya"

Acte de presentació del llibre La pedra d'Omari a la llibreria Catalònia

Marta Viladot, l'autora del llibre La pedra d'Omari. Una aventura al Kilimanjaro, (Cossetània Edicions) va afirmar en la presentació que es va fer el dimecres dia 4 d'agost a la llibreria Catalònia que havia canviat com a persona gràcies a la muntanya i que això li ha permès descobrir un nou món. Assegurà que no li faria res repetir aquella experiència: "algun dia en la meva vida tornaré al Kili".
L'autora del llibre confessà que l'aventura al Kilimanjaro l'ha marcat: "m'ha obert una nova vida. De no tenir idea de la muntanya, a partir d'aquell moment em vaig aficionar a practicar aquest esport". I és que el Kili va ser per Viladot la seva primera experiència al món del muntanyisme, tal com narra en el llibre, cosa que, a més, l'autora explica de forma emotiva i personal: "el llibre m'ha sortit del cor".
Per la seva part, el periodista i escriptor Martí Gironell, que realitzà la presentació del llibre, assegurà que l'obra entusiasma: "et venen ganes de pujar al Kilimanjaro. És un llibre molt amè i molt intens". Gironell afirmà que tot el que s'explica en el llibre es converteix en una aventura: des de comprar les botes per anar a l'Àfrica, fins a caminar per Madrid o per Menorca per poder preparar-se per l'ascensió, i la pròpia aventura africana. També comentà que el llibre conté moments de reflexió, com quan pensa sobre "el perquè la gent puja a les muntanyes".