9/2/09

Lurdes Malgrat: "Per escriure "Terra fonda" vaig anar a buscar el paisatge de la meva infantesa i adolescència"

Presentació de Terra fonda a la llibreria de La Rambla

El llibre Terra fonda, de Lurdes Malgrat, es presentà divendres 6 de febrer a la llibreria de La Rambla de Tarragona. La presentació va anar a càrrec de Francesc Parcerisas, poeta, traductor i crític literari.

Parcerisas parlà sobre l’estructura del llibre i el seu misticisme.
Amb Terra fonda, Lurdes Malgrat fa una recerca de l’essencialitat que li permet de fer una única cosa: literatura. El que ella ens mostra és la seva escriptura, no altra cosa.
La Lurdes sembla dir-nos que els poemes de Terra fonda són parts d’un llibre, i que han de ser llegits com una estructura literària que ha de ser investigada pels lectors.
A la seva manera, Terra fonda —i ja sé que quan ho digui potser la Lurdes farà una ganyota— em semba una obra amb elements notables de misticisme.
L’autora, Lurdes Malgrat, va explicar els referents de la seva obra.
Volgudament, el llibre parteix de la necessitat que tenim les persones que escrivim de buscar nous registres. Terra fonda ha volgut jugar amb el lirisme barrejat amb el conceptualisme.
Per escriure Terra fonda vaig anar a buscar el paisatge de la meva infantesa i adolescència; és el paisatge d’on arrenca la meva creativitat. El llibre no parla d’aquest paisatge, sinó que s’hi fonamenta.

Més informació:
El Punt