13/5/10

Joaquim M. Puyal: "Excursionisme en BTT" parla sobre la bicicleta com a objecte i sobre la relació entre aquesta i l'usuari

Joan Gelabert, Beti Costillas i Joaquim M. Puyal a la presentació d'Excursionisme en BTT

El llibre Excursionisme en BTT. Manual pràctic, de Joan Gelabert i Beti Costillas, es presentà dimarts 11 de maig al Centre Excursionista de Catalunya.
La presentació va anar a càrrec del periodista Joaquim M. Puyal.

Joaquim M. Puyal assenyalà els coneixements i els valors que es desprenen del llibre:
"És un llibre que demostra un gran coneixement tècnic dels seus autors. Els dibuixos estan molt ben fets, i tot plegat resulta molt agradable."
"El llibre contempla tant la bicicleta com a objecte com la relació que s’estableix entre la bicicleta i la persona que n’és usuària."
"La veritat és que no he presentat gaires llibres, i menys encara un llibre de bicicleta, però quan el Joan i la Beti em van proposar de fer-ne la presentació, no m’hi vaig poder negar. Amb el Joan formem una parella "de cap de setmana" [a Catalunya Ràdio] des de fa un quart de segle."
Joan Gelabert parlà sobre la seva llarga experiència com a usuari de BTT, que ha plasmat al llibre:
"Amb aquest llibre volem transmetre les idees i conceptes que hem après per ajudar que tothom s’ho pugui passar tan bé com nosaltres."
"Les primeres referències escrites d’usuaris de BTT, a Catalunya, provenen de gent del món de la muntanya, cap a finals dels anys vuitanta."
"Jo venia del món de la muntanya, excursionista, i vaig coincidir amb gent que provenia d'una afició a la bicicleta de carretera. L’aportació conjunta d'aquestes dues visions va donar uns resultats increïbles."
Beti Costillas parlà sobre la inexistència de manuals com el que es presentava i la importància del paper de la dona en els esports de muntanya:
"Quan descobreixes la combinació de bicicleta i excursionisme, apareix una addicció al "més": més dificultat, més itineraris, més tècnica..."
"Quan Cossetània ens va proposar de fer un manual de BTT, ens va agafar pànic...manuals d'aquest tipus, realment no n'hi ha!"
"M'agradaria que aquest llibre fos una invitació a tothom a donar més oportunitats a les dones. Com a dona i com a practicant de muntanya, em consta que en l'esport de muntanya les dones hi tenen un gran nivell."